16 Nisan 2017

KANARYA GÜLÜ-KERRİA JAPONİCA

    



Ponpono benzeyen sarı çiçekler çok gösterişli
  Baharda öyle güzel açıyor ki bulunduğu yer adeta aydınlanıyor. Sapsarı katmerli çiçekleriyle çok güzel bir görüntüsü var. Açmaya başladığında çiçekten yaprakları, dalları görünmüyor. Çiçekli dallar adeta şelale gibi aşağı doğru sarkıyor.Çiçeklerinin kokusu yok ama güzelliği bu kusurunu kapatıyor :)   
Dallar sarı çiçeklerle bezeniyor
Ben komşuyla aramızdaki çitin dibine dikmiştim. Her yıl  güçlenerek daha bir canlı açıyor. Budama çiçeklenme dönemi bittikten sonra yapılıyor. Yaşlı dallar alınarak bitkinin gençleşmesi sağlanır.  Ben çok derin budama yapmıyorum. Derleyip toparlayıp şekil veriyorum, ya da komşunun bahçesine geçen dalları kesiyorum Çelikleri de toprakla buluşturuyorum hemen. Köklenenleri bazen hediye ediyorum bazen de bahçenin farklı yerlerine dikiyorum.  
Sarı kanarya baharda açıyor

  


    Anavatanı Çin ve Japonya. Zaten bu ülkelerde doğal olarak yetişiyor.  3 metreye kadar boylanıyor.   Ülkemizin  her tarafında yetişebilen dolayısıyla da çok bilinen bir tür kanarya gülü. Kışın yapraklarını döküyor. Baharla birlikte yeşermeye başlıyor ve ardından da sarı çiçeklere bürünüyor.  

 Toprak konusunda seçici değil ancak azotça zengin geçirgen topraklardan hoşlanıyor. Güneşli yerleri sevdiği gibi yarı gölge alanlarda da rahatlıkla yetişebiliyor. 

  Ağustos'da yeşil çelikleriyle, sonbaharda da kök çeliğiyle üretiliyor. 






Hiç yorum yok: