05 Ocak 2017

KAĞIT ÇİÇEĞİ- HELİCHYRSUM






Kağıt çiçeği uzun boylu bir çiçek
    Sanki kuru bir çiçeğe ya da kağıt çiçeğe dokunuyormuş gibi hissediyor insan. Gerek canlı renkleriyle gerekse görünüşüyle çok güzel bir çiçek. Bir yakınım Almanya'dan paket tohum olarak göndermişti.  Genelde paket tohumlardan çok iyi sonuç alınmıyor. Dolayısıyla çok umudum olmadan toprağa ektim. Çiçeği biliyordum ama boyu posu yapısı hakkında çok bilgim yoktu. Üç fide sağlıklı gelişti.  Tohumları küçük saksıya ektiğim için fide haline geldiklerinde şaşırtma yaptım. Üçü de farklı renklerde açtı. Soğuklara rağmen hala iyi görünüyorlar ve açmaya devam ediyorlar.
Kağıt çiçeği canlı renklere sahip

   Güneşi çok seven bir çiçek. Toprak konusunda da sıkıntı yaratmıyor. Normal bahçe toprağında çok güzel gelişiyor. Kurutulmuş gibi sert açmasından dolayı ölümsüz çiçek de deniyor.  Kesilip kurutulduğunda aylarca bu şekilde kalabildiği belirtiliyor. Eğer kurutulmak isteniyorsa çiçekler tam açmadan uzun dallarıyla kesilip baş aşağı serin ve havadar bir yere konulur. Ben dal olarak kesmedim ama tohum almak için kestiğim çiçek başları uzun süre canlı renklerini korudular. 
Bahçe toprağında da çok güzel gelişiyor
Kağıt çiçeği dekoratif olarak da hoş duruyor
      Bir diğer adı da saman çiçeğir. Ana vatanı Avustralya olan bitkinin 500'ü aşkın türü bulunuyor. Kırmızıdan mora, kahveden bronza, sarıdan turuncuya, kahveden samana, altına değişik renkleri bulunuyor.  



     Tohumlarının ilkbahar ortasında doğrudan yetiştirmek istenilen  yere ekilmesi gerekiyor.  Bitki üç ayda gelişmesini tamamlayarak açmaya başlıyor. 



Hiç yorum yok: