29 Mart 2017

AĞAÇ KÜPESİ-ABUTİLON




   
    Lamba çiçeği de deniyor bu güzele ve en çok yakışan isim de bu bana göre. Gerçekten aşağıya doğru sarkan çiçekleriyle bir lambayı andırıyor. Bazı çiçeklerin sevdiklerini, sevmediklerini, dayanma şartlarını yaşayarak öğreniyorsunuz. Etrafımda bu çiçeği yetiştirene daha önce hiç rastlamadım. Bir kaç fide sipariş verdim. Kışın birazını dışarıda bıraktım bir kaç tanesini de balkona aldım. Bahçede kalanlar  kışı çok rahat atlattı.


Abutilon çiçekleri lamba gibi sarkıyor



Ağaç küpesinin sarı rengi de çok hoş
   Anavatanı Güney Amerika olan ağaç küpesi ebegümecigiller ailesinden ve 150 çeşidi bulunuyor. Çok yıllık bir bitki ve çalı formunda. Süs akça ağacı, Çin  çan çiçeği, Çin feneri de deniyor  İlkbahardan sonbahara kadar çiçek eksik olmuyor üzerinden . Benim tecrübeme göre yarı gölgede çok daha güzel gelişiyor. Suyla arası da iyi. -5 dereceye kadar  dayandığı belirtiliyor. Bazıları donlara dayanıklı bazıları değil. Benim edindiklerim İstanbul soğuğundan ve karından yüzlerinin akıyla çıktılar şimdiye kadar.    Sarı, pembe, turuncu, kırmızı ve beyaz renkleri bulunuyor. Bazı türlerinin yaprağı iki renkli oluyor.  

   Budaması genel olarak şekil verip toparlama ya da kuruyan dallarının kesilmesi şeklinde yapılıyor.  Bahçemdekiler küçük birer ağaca dönüştükleri için ben sonbaharda derin bir budama yaptım.

  Çoğaltılması tohum ve çelik yöntemiyle oluyor. Çelikleri çok çabuk tutuyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Saksıda bir yıllık var bende, acaba bahçeye ne zaman hangi ay dikmeliyim?