27 Ocak 2017

ERENGÜL-RANUNCULUS

   



Erengül baharla birlikte açmaya başlıyor
   Hem renkleri hem de görünüşüyle güzeller güzeli bir çiçek. Güle de benziyor şakayık çiçeğine de. Bir adı da Girit lalesi . Yaprakları maydanoza benziyor.  Kokusu yok ama o kadar kusur kadı kızında da olur. Baharla birlikte erken açan çiçeklerden. 
Erengül katlı ve göz alıcı çiçeklere sahip
  Bu harika çiçeğin 400 çeşidi bulunuyor. Düğünçiçeğigiller ailesinden.  Otsu ve uzun ömürlü bir çiçek.  Beyaz, kırmızı, sarı, turuncu, pembe ve ebruli renklere sahip. Çiçekleri çok katlı ve parlak.  

    Ben erengüllerimi baharda seradan aldım.  Tabi önce o güzel renkler arasında kayboldum sonra alacaklarımı seçtim. Bahçede de saksıda da yetişiyor. Ben toplu olarak büyük ve geniş bir saksıya diktim. Uzun süre çiçek açtılar. Üst kısımlar kuruduktan sonra da bir kenara kaldırdım saksıyı.  Baharı dört gözle bekliyorum yeniden yeşerdiklerini görmek için.  
Erengülün sarı rengi de çok göz alıcı
   Erengül çok sıcağı sevmiyor, yarı gölge yerler onun için ideal. Toprağı da geçirgen olmalı. Sulamasına ayrı özen göstermek gerekiyor. Ne kurumalı ne de çamur gibi olmalı. 

   Soğanlı bir çiçek.  Tohumlarıyla ve soğanları ayrılarak çoğaltılıyor. Tohumla üretimi daha çok çiçekçiler yapıyor. Yumruları ağustos ayında topraktan sökülüyor. Her yumru üzerinde bir kaç göz kalacak biçimde parçalara ayrılıyor, eylül-ekim aylarında da dikiliyor.
  
Erengül kolay yetiştirilen bir çiçek

  Erengülün renklerinin anlamları da varmış.  Kırmızı rengi aşkı ifade ediyormuş. Sarı sıcaklık ve  sevgi, beyaz ise masumiyet ve saflık. Turuncu rengiyle karşı tarafa özel ve değerli olduğunu hissettiriyorsunuz.  Pembe rengiyle de şevkat ve sadakatınizi.  

Hiç yorum yok: