15 Şubat 2017

PAŞAYI ATTAN İNDİREN-RUDBECKİA LACİNİATA HORTENSİA, GOLDEN GLOW

  

   
   

  

    Çiçeği aldığım kişi adını bilmediği için benim bahçemde de uzun bir süre isimsiz olarak yaşadı :) Ben de ona çiçeklerini kasımpatıya benzettiğim için  yaz kasımpatısı diyordum. Daha sonra bir kaç kaynakta ismini'' Paşayı attan indiren'' olarak buldum. Ama kim, neden böyle bir isim koymuş bilmiyorum.  Belki de açtığında ortaya çıkan şahane görüntüsünden dolayı çok ilgi çektiği, bakanın bir daha dönüp baktığı içindir.  

Katmerli çiçekler göz kamaştırıyor
     Yazın ortalarında açmaya başlıyor. Hem de ne açmak. Çiçekten yaprakları görünmüyor desem yeri. Sarı sarı katmerli çiçekler. Narin dallar çiçekleri taşıyamıyor adeta. Aşağılara doğru eğiliyor.  Uzun boylu bir çiçek olduğu için desteklenmesi gerekiyor. 2 metreye ulaşıyor. Yaz ortasından sonbahara kadar açmaya devam ediyor. Dolayısıyla da yağmur ve rüzgarlara denk geliyor. Benim bahçemdeki çiçeğin bir kaç dalı desteğe rağmen bu yüzden her sene muhakkak kırılıyor.

Çiçekleri dallar taşıyamıyor ve eğiliyor
   Güneş ve yarı gölgeyi seviyor. Hava kirliliğinden etkilenmiyor. Nemi seviyor toprağının kurumasından hoşlanmıyor. Papatyagiller (asteraceae ) familyasından. Kuzey Amerika'nın doğusunda özellikle sulak arazilerde doğal olarak yetişiyor. Doğal türü papatya gibi katmersiz.  Çok yıllık, 2 metreye kadar uzayan bir bitki. İlkbaharda taze yapraklarından  yemek veya salata yapılıyormuş. Kelebek ve arıları onu çok seviyor. Çiçeğe çok fazla rastlamadım şimdiye kadar. Gökçeada'da bahçelerde ve İzmir'de bir kaç dağ köyünde gördüm sadece.
Paşayı attan indiren uzun boylu bir çiçek 
      Altın sarısı çiçekleriyle göz kamaştırıyor. Vazo ömrü uzun olduğundan kesme çiçekçilikte oldukça popüler.  İngilizcesi  altın parıltı olarak geçiyor.  Kışın kuruyup yok oluyor, baharla beraber yeniden canlanıyor. Yeni yetişirken salyangozlardan korumak gerekiyor. Öyle çok seviyorlar ki bu çiçeği neredeyse bahçedeki salyangozların hepsi buraya akın ediyor. Çoğaltma ilkbahar veya sonbaharda kökten ayırma yöntemiyle oluyor. 

8 yorum:

facarol01 dedi ki...

Merhabalar,
Bu çiçekten benim bahçemde de var ve sizin blogta görene kadar benim için isimsizdi. Bu arada bahçem Gökova'da ve bu bölgede pek çok evin bahçesini süslüyor. Doğa dolu günler dilerim.

Adsız dedi ki...

Ben kızıma bu çiçeği aldım ama bizim bahçamiz olmadığından biz saksıda büyütüyoruz kızım çok sevdi ancak saksıda duruken boyu en fazla kaç santimetre olur yazarsanız sevinirim

zeynep dedi ki...

cok tesekkurler, yazidan faydalandim. sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bu cicegi nerde bulabilirim istanbulda

Unknown dedi ki...

Merhaba oğlumu koronadan kaybettim.acim çok.bende terapi amaçlı bahçe ve çiçeklerle vakit geçiriyorum.bu çiçeğin firesini veya tohumunu rica etsem verirmisiniz.hatice 0543 712 41 04

Unknown dedi ki...

Bende bu cıcekten arıyorum arkadaslar cocuklugumun cıcegı

Adsız dedi ki...

Boyu iki metreyi bulan çok nazik dallara sahip haarika bir çiçektir. Her yıl açar. Tohumundan da çoğalabilir

Adsız dedi ki...

Mesengırdan uazarsanız yardımcı olurum