19 Şubat 2017

PEMBE TROMPETLER-AMARYLLİS BELLADONNA, NAKED LADY

      

Çiçekler uzun bir sapın ucunda yer alıyor

   Şahane bir çiçek. Kokusu ayrı kendisi ayrı güzel. Ne zaman aldım, nereden aldım hatırlamıyorum. Çit dibine dikmişim. Orada zamanı geldiğinde pembe pembe açıyordu. Zamanla gölgede kalınca keyifli açmaz oldu. İki sene önce yerini değiştirdim güneş alan bir yere taşıdım bu güzel çiçeği. İlk yıl yerine alıştı geçen yıl da şanına yakışır bir şekilde açtı.

   70 cm uzunluğundaki sapın ucunda salkım halinde çiçekler. Sayısı 6 ile 8 arasında değişiyor boyları ise 10 cm civarında. Soğanlı bir zambak çeşidi. Yurt dışında kesme çiçek olarak çok popüler. Çiçek açmaya başladığında yaprakları sarardığı için naked lady (çıplak kadın) deniyor. Kocaman olan soğanı diğer zambak türleri gibi  2-3 kat derine dikilmiyor. Baş kısmı topraktan 1-2 cm derine dikildiğinde yeterli oluyor. 
  

  Anavatanı Güney Afrika olan çiçek tüm Akdeniz iklimi özelliği  olan yerlerde yetişiyor. Doğal olarak ise kayalar arasında yetişiyor. Tozlaşması arılarla oluyor.  Donlara dayanıksız. Kışın iç mekan bitkisi olarak yetiştirilebilir. Çoğaltılması kardeş soğanlarla oluyor.
Rengi de kokusu da güzel bir zambak
  Kumlu, zayıf toprakları seviyor.  Yarı gölge ve güneşe dikilirse az da sulanırsa mis kokulu, güzel çiçeklerini bol bol sergiliyor. İlkbaharda yapraklarını çıkarıyor sonbahara kadar bu şekilde kalıyor. Dolayısıyla yaz için yanına ona uyumlu açan çiçekler dikilebilir. 
Pembe trompetlerin tohumları renkli şekerler gibi

   

Hiç yorum yok: