14 Haziran 2017

YAZA GİRERKEN BAHÇEMİN RENKLERİ

     

   
   Bahardan yaza geçiş günlerini seviyorum, bence çiçekler de seviyor.  Bahar yağmurlarıyla bol bol sulanıyorlar. Arada bir ben de hortumla suluyorum.  Fıskiye çalıştırmaya ihtiyaç kalmıyor. Yakıcı güneş olmadığı için sıcaklardan da olumsuz etkilenmiyorlar. 
Ağaç küpesi(Abutilon)
   Uzun zamandır yazlık olsun kışlık olsun çok yıllık çiçeklere yer vermeye başladım bahçemde.  Mevsimlik olanları da değişik yerel tohum gruplarından takas yoluyla edindiğim tohumlardan ekiyorum. Tabi burada önemli olan tohumları en geç mart başında gibi toprakla buluşturmak.  Ancak fideler toparlanıp yaz başı çiçekleniyor. Çok yıllıklarda problem olmuyor. Onlar zaten zamanı gelince yeşerip açmaya başlıyor. 

Arap yasemini






   
   Arap yasemini, keklik kanadı( akuba), nandina, kamelya yaz kış yeşil kalıyor. Fil bahri, hanımeli, ağaç küpesi , inci çalısı, şakayık kışın yapraklarını döküyor ve baharla beraber canlanıyor. Alev çiçeği, jakobinya, paşayı attan indiren kışın tamamen  kayboluyor. Baharla beraber soğanlı çiçekler de dahil olmak üzere hepsi hayata yeniden dönüyor ve bahçede tam bir renk cümbüşü yaşanıyor.  İşte an itibariyle bahçemin güzellerinin bir kısmı :)  

Hüsni Yusuf
Gala
Sardunya

Filbahri
Hüsnü yusuf


Ezan çiçeği
Saray patı(Aster)

     

Hiç yorum yok: