14 Aralık 2016

GÜL BİBER-BİSHOP'S CROWN PEPPER

   




    Çiçek gibi biber. Görüntüsüyle gözlere, hafif acı ve ince kabuk çıtırlığıyla da damaklara hitap ediyor. Kahvaltıya da eşlik ediyor, turşu haliyle kurulara çorbalara da. 

   Çan biberi, çiçek biberi de deniyor. Ben bu yıl ilk defa yetiştirdim. Ancak dikiminde biraz geç kaldığım için maalesef ürün vermesi de gecikti.  Kış geldi ben hala kızarıp olgunlaşsınlar diye bekliyorum. Tesellim fidelerin çok verimli çıkıp bol ürün vermesi. Küçük saksıları kapalı balkona aldım. Büyük saksıları da geceleri örterek soğuklardan korumaya çalışıyorum. İnşallah olgunlaşırlar da tohumlarını alabilirim. 


  Gül biberin diğer biberlerden farkı çok yıllık olması. Kışın korunabildiği taktirde 5-6 yıl yaşıyor. Hatta her sene daha da büyüyerek küçük bir ağaç görünümüne kavuşuyor. C ve E vitaminler açısından oldukça zengin. 

Küçükken dik olan saplar biberler büyüdükçe yere doğru sarkıyor
  Tohum ekimi şubattan mayıs ayına kadar yapılabiliyor. Biberler olgunlaştığında önce turuncu sonra kırmızı renge dönüşüyor.  

  


  
   

Hiç yorum yok: