19 Aralık 2016

ASTER


         Komşumun bahçesinde gördüğümde hayran kalmıştım.  Papatyaya benzeyen mavi renkli çiçekleriyle çok güzel görünüyordu. Öyle de çok çiçek vardı ki üzerinde. Yaprak yerine çiçek açmış denilen cinsten. Sağolsun hemen yavru köklerden 4 tane çıkarıp verdi. Ben de bahçenin farklı yerlerine diktim.
Aster yaprak yerine çiçek açıyor
 Nereyi çok severse orada çoğaltırım diye düşünmüştüm. Güneş gören her yerde çok güzel yetiştiğini gördüm. Öylesine çoğaldılarki gelecek yaz dört bir yanda asterler boy gösterecek gibi duruyor. 
  
Aster güneş seven çiçeklerden
Mavi, beyaz, eflatun, pembe renklere sahip olan astere yıldız patı ve saray patı da deniyor. Yaz çiçeği ancak açma zamanı türlerine göre değişiyor.   1731 yılında    Çin'den Avrupa'ya getirilmiş. Yaklaşık 600 türü bulunuyor.  
    
Sonbaharı renklendiren çiçeklerden biri yıldız patı

     Papatyagiller familyasından. İlkbaharda tepelerinden kırpıldığında hem daha çok dallanyor hem de bol çiçek açıyor. Katmerli veya yalınkat çeşitlerinin hepsi birbirinden 
güzel. Tek yıllık veya çok yıllık bir bitki. Çok kolay yetiştirilebilen bir çiçek aster. En güzel özelliği de soğuklara dayanıklı olması. -30 dereceye kadar dayandığı belirtiliyor. 


Asterin çiçekleri papatyaya benziyor 
Sonbaharda çiçekleriyle birlikte gövdesi de kuruyor. Ancak bir kök  gidiyor dibinden 15-20 kök birden çıkıyor. Üretilmesi de kökten ve çelik yöntemiyle yapılıyor. Tohumla üretimi hakkındaki bilgiler çok net değil ben bu yıl tohum ektim.  Deneyerek bir sonuca varmak en iyisi. Ağır olmamak kaydıyla her tür bahçe toprağında yetişebilen zahmetsiz bir çiçek.

Bahçemdeki aster ailesine katılan yeni renk :)






Hiç yorum yok: