03 Ocak 2017

KAVUK KABAK- TURKS TURBAN





   Çok hoş ve gösterişli bir kabak.  Geniş olan alt kısım turuncu renkte, daha küçük olan dört parçalı üst kısım ise  krem ve yeşil tonlarda çizgili. Görünüşü kavuğa benzediği için adına Türk kavuğu ismi verilmiş.  İster süs olarak kullan istersen yemeğini yap.  Benim kabağım bir tane verdiği için şimdilik süs olarak kullanıyorum. Bahara doğru da tohumlarını alıp ekeceğim. Dekoratif olarak ne kadar dayanır bilmiyorum. Artık seneye fazlaca kabağım olursa dayanabildiği kadar bekletirim. 

   Fideden itibaren ürün verme ve büyüme süresi 3 ay ile 100 gün arasında. Ben çok dikkat etmedim gün sayısına ama yaz bitmeden olgunlaşmıştı. Kabağın büyüme evresini izlemek de çok keyifliydi aslında Daha küçücükken şekilliydi. Büyüdükçe rengini de belli etmeye başladı. Duvar dibine dikmiştim, yarı gölgede kaldığı için sanırım çok ürün vermedi. Bilindiği üzere bütün kabaklar güneşi sever. Gelecek yaz bu konuya daha çok dikkat edeceğim. 


 
Kabak giderek gerçek rengini almaya başlıyor


Yemeklerinin çok lezzetli olduğu söyleniyor.  Sebze yemeklerinde, çorbalarda, ve rostolarda kullanılıyormuş. Kabağın içi oyulup değişik malzemelerle doldurulup fırınlanıyormuş. Gelecek yıl deneyip sizlerle de paylaşmayı umuyorum.

  Diğer kabaklarda gibi ılıman iklim bitkisi. Çok soğuklara ve aşırı sıcaklara dayanıklı değil. Düzenli sulama istiyor. Aydınlık bir ortam seviyor. Toprağı da verimli ve geçirgen olmalı. Eğer evde çimlendirilmek istenirse 4-5 yaprak olduktan sonra gerçek yerine ekilmeli. Bir de kabı iyice ıslatılmalı ve fide toprağıyla birlikte çıkarılarak yeni yerine dikilmeli. 


  

   

Hiç yorum yok: