13 Ocak 2017

UZUN TATLI KABAĞI- LONG SWEET PUMPKİN

   



Uzun tatlı kabağının büyük çiçekleri oluyor
  Bir kaç yıldır kabak yetiştirmeye başladım. Önceki yıl susak yetiştirdim. Hani şu kazanlardan sıcak su alınan susaklardan. Geçen yaz da yerel tohum satan bir siteden uzun  tatlı kabağı tohumu aldım. Kabağın fotoğrafını gördüm ama ne kadar boy atar, ne kadar yer kaplar bilmiyordum. 
Kabağın çiçeğinden lezzetli dolmalar yapılıyor
   Tohumları evin içinde çimlendirdim, iki tanesi yaşadı.  Bahçede önceden kivi için yaptığımız çardak vardı.  Fideler yapraklandıktan sonra buraya aldım. İki fide de çok çabuk gelişti. Öyle bir kol atmaya başladılar ki çardak bile yetmez oldu. Dallar çok kalındı. Bahçe dışına taşanları koparmak zorunda kaldım. Kopardığım yerlerden çok fazla su akıyordu. Yaprakları da aynı şekilde çok büyüktü. 
Uzun tatlı kabağı tazeyken de çok lezzetli
      Bu kabağı yetiştirmenin en güzel yanı çiçekleriydi bana göre. Kocaman kocaman çiçekler. Harika kabak çiçeği dolmaları yaptım. Bilenler bilir bilmeyenlere de ben anlatayım. Kabak dolması erkek çiçeklerden yapılıyor. Benim gözlemlediğim kadarıyla da erkek çiçek çok fazla açıyor. Dişi çiçekten nasıl ayrılacağını da öğrendndim bu arada. Erkek çiçeklerin sapları uzun oluyor. Dolma yapmak için çiçeklerin güneş doğmadan toplanması gerekiyor. Çünkü güneşi gördükleri an kapanıyorlar.  Çiçekler toplandıktan sonra içlerindeki uzun kısım bir küçük kaşık yardımıyla çıkarılıyor. Sonra da malzeme doldurulup pişiriliyor. 

Uzun tatlı kabağı


    Uzun tatlı kabağı tazeyken de yeniyor ve çok lezzetli.  Ben dördünü olgunlaşması için bıraktım. Aralık sonuna kadar beklememe rağmen renkleri hala yeşildi sadece birisi sarardı. Kopardıktan sonra sararırlar mı bilemiyorum artık. Bir tanesini kesip fırında pişirdim ama çok lezzetli olmadı. Bir defa da yemeğini yapacağım.  Gelecek yıl için düşüncem çiçeklerinden bol bol dolma yapıp kabakları da taze olarak tüketmek. Bir tanesini de tohumluk bırakırsam yeterli olur zaten.   

   
Çekirdekler kabağın uç kısmında bulunuyor

Hiç yorum yok: