21 Haziran 2017

MİZUNA BİTKİSİ- BRASSİCA RAPA NİPPOSİNİCA

   




Mizuna yapraklarının kenarları danteli andırıyor 
  Körpecik , çıtır çıtır  bir lezzet mizuna. Çok keskin olmayan,  hafif baharatlı bir tadı var.  Malatura,  roka, tere gibi  bitkilere alışkın olanlar için aroması çok hafif gelecektir.  Çiğ olarak yendiği gibi pişirilerek de tüketilebiliyor. Çorba veya turşuda da kullanılıyormuş. Ben hiç pişirmedim, çiğ olarak yedim.  Evde de benden başka yiyen yok zaten :) 

  Bu değişik bitkiyi ilk kez yetiştirdim. Tohum takası yaptığım bir arkadaşım göndermişti. O pek sevememiş ama benim hoşuma gitti. Sürekli yetiştirmeyi düşünüyorum. Maalesef salyangoz ve benzeri zararlılardan dolayı saksıda yetiştirmek zorunda kaldım bu yıl. Fidelerin bir kısmını sebze bahçesine dikmiştim, ertesi gün baktığımda hepsini yemişlerdi. Saksıda da büyümesi sınırlı oluyor tabi.  Seneye belki farklı çözümler üreterek  bahçede yetiştirmeyi başarırım.
Mizuna nemi seven bir bitki
  Mizuna lahana grubu sebzeler arasında yer alıyor. Anavatanı Japonya ve burada kışlık sebze olarak tüketiliyor. Genel olarak uzakdoğu ülkelerinde kullanımı çok yaygın olan bir bitki. Tohumlar yaz başından sonbahara kadar toprağa ekilebiliyor. Nemi seviyor ve dolayısıyla düzenli sulanması gerekiyor. 

  Bu gösterişsiz ufacık bitki vitamin ve mineral yönünden çok zengin.  Çiğ olarak tüketildiğinde 100 gramında bulunan vitamin oranı şöyle :

480 mg potasyum
210 mg kalsiyum
31 mg magnezyum
64 mg fosfor
2.1 mg demir
0.41 mg mangan
1300 ug beta-karoten
110 ug retinol
55 mg vitamin C
1.8 mg vitamin E
120 ug vitamin K
140 ug folik asit

Hiç yorum yok: