26 Ağustos 2017

MEKSİKA SALATALIĞI-MELOTHRİA SCABRA

     



   Dışı karpuz içi limon sıkılmış salatalık :)  Minyatür karpuzlar dallardan aşağıya sarkıyor sanki.  Meksika karpuzu ya da cüce karpuz  da deniyor. 
Meksika salatalığının meyveleri karpuza benziyor
   Geçen yıl ilk kez yetiştirmeyi denedim ama başarılı olamadım maalesef.  Bu yıl ektiğim tohumların hepsi çimlendi zarif minik yapraklı fidelere dönüştü. Özellikle aynı saksıya diktiğim dört fide bir süre sonra çok güzel bir şekilde dallanıp budaklanıp minik minik meyveler verdi. 
Meksika salatalığı tohumdan yetişiyor

  Tohumdan yetişiyor, sarılıcı bir bitki olduğundan muhakkak etrafında destek olması gerekiyor. Dişi ve erkek çiçekler aynı bitkide olduğundan tozlaşarak dölleniyor, rüzgara veya kanatlı hayvanlara ihtiyaç duymuyor.

  Birbirine yakın ve sık dikildiğinde yüksek verim alındığı belirtiliyor. Ben dört fideyi geniş bir saksıya diktim, etrafına da destek koydum. Zarif, incecik dallar bir süre sonra desteklere  tutunarak büyüdü ve  minik meyvelerini vermeye başladı. Önceden de belirttiğim gibi tadı salatalığı andırıyor ama ekşilisi. 

  Tüketim şekline gelince : İrice bir üzüm büyüklüğüne geldiğince dalından koparıp çıtır çıtır yiyebiliyorsunuz. Biber, domates gibi yaz sebzelerinin yanında üzerine zeytinyağ gezdirilip tüketilebileceği gibi, içeceklerin yanında harika bir garnitür olabiliyor. Hamburger veya sandviçlere de ayrı bir lezzet katıyor. En yaygın kullanım şekli ise turşu şeklinde oluyor. 
Meksika salatalığı ekşi salatalık tadında
   Meksika karpuzuna fare karpuzu da deniyor. Farelerin çok sevdiği bir sebzeymiş.  Karpuz yetiştiricileri tarlaların etrafına meksika karpuzu ekiyor, fareler bunları kemirdiği için de karpuzlar kurtuluyormuş. Böylece hem hayvanlar hem de ürünler zarar görmemiş oluyor, ilaç kullanılmadığı için toprak da temiz kalmış oluyor. 

   

Hiç yorum yok: